tisdag 13 oktober 2009

Turnén fortsätter...

Fleetwood Mac var givetvis en positiv och trevlig upplevelse. Konserten fick inte speciellt bra vitsord i pressen, men det vet vi ju alla: journalister har sällan, eller aldrig rätt. Huvudsaken är att man själv är nöjd med spelningen. Mina kamrater, som jag besökte konserten med var av samma åsikt som jag.

Att jag även missade Sverige- Danmark var ju med facit i hand inte speciellt tragiskt. Det som däremot verkligen var tragiskt var matchens resultat. Alla inser att VM-chanserna nu i praktiken har gått förlorade, men man kan inte göra annat än att hålla sina tummar för Malta imorgon. Laget har tydligen inte en enda seger sedan 1993 i ett VM-kval. Den gången mot Estland. Därför torde det vara dags nu igen...

Tillbaka till Konserthösten, som inte än på långa vägar är slut än. Nu på torsdag väntar exempelvis en konsert med Lars Demian. Det blir andra gången i år jag ser honom. Därtill finns en anledning. Senast jag såg honom i somras, var han nämligen riktigt bra. Han körde alla sina gamla klassiker.

Sedan dess har han även släppt en ny platta med egna tolkningar av bland annat Roxettes gamla slagdänga Listen to your heart. Tro dock inte att Demian gör en vanlig cover. Han demolerar allt glatt och gör en riktigt melankolisk tolkning. I sann Demian-anda.

Inga kommentarer: