lördag 17 april 2010

Tidlöst problem

I en tid då våldet har tagit över Sverige, i en tid då "man" slår ihjäl 78-åriga tanter, i en tid "man" man kastar sten på de forna hjältarna i brandkåren, i en tid då människor inte vågar gå ut...Då kan det vara dags att drömma sig tillbaka till det som en gång var. Det har emellertid alltid funnits problem. Det eviga problemet är kärleken. Ett ganska trivialt problem i jämförelse kan man tycka. Det tycker även jag. Här får ni en låt som får mig att tänka tillbaka på en tid då kärleken var det enda problemet, i ett Sverige, innan vi blev av med oskulden. Vad hände? Olle vänder sig förmodligen i graven, precis som min morfar vars grav jag nyligen besökte. Det tar mycket tid att bygga upp, men så lite tid att rasera. Vrid upp volymen nu!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Totally OT men jag måste bara berätta att häromnatten drömde jag att du och David var bröder och att jag skulle visa nåt jävla sjukt skämt på youtube för Er. Tog tusen år att hitta och jag bara kämpade och kämpade. Tillslut hittade jag det och Ni två bara "??? Det där var inte ens i närheten av roligt!"

DU SKA ALLTID TYCKA ATT MINA SKÄMT ÄR ROLIGA!!!

Man skulle kunna säga att du dreamdissade mig ;(

Lorden sa...

Ha ha lite kul att du drömmer om Lorden i alla fall :) Annars var detta inte i närheten av roligt...

Skämtade bara :)