tisdag 4 oktober 2011

Aningen beroendeframkallande

Det var ett tag sedan jag köpte mig en ANDROID-telefon. Givetvis ger en sådan mängder av möjligheter. De nya telefonerna är som små datorer. Det har dock tagit tid att utnyttja telefonen fullt ut.

Lorden är vid det här laget så pass gammal att han har varit med om mobiltelefonens utvecklingsstadier. I flera år var jag nöjd över att enbart kunna ringa eller skicka sms. När MMS:en sedan slog igenom höjde jag kraven på telefonerna. Den skulle även ha en bra kamera! Telefonen som hade detta var under en relativt lång period fulländad enligt mig. Att använda Internet via mobiltelefon var inte särskilt lockande. Segt, dyrt och larvigt. Finns det något mer störande än människor som ständigt sitter och knappar på sin nalle?

Men när sedan Facebook blev ett dagligt och naturligt inslag även i Lordens liv började jag överväga möjligheten att ändå skaffa mig en telefon med någorlunda goda surfmöjligheter. Sagt och gjort. Det var dags för en Android-telefon! Under ganska lång tid var "Facebookappen", "Wikipedia-appen" och "google" det enda jag använde. Sedan insåg jag att det fanns appar till allt; för att hålla koll på fotbollsresultat, sin personliga ekonomi, frågesportsspel och varnärmaste bensinstation finns. Kort och gott har jag förvandlats till en mobilnörd. I gubbig ålder dessutom. Den ultimata kapituleringen kom häromdagen då jag skaffade mig den senaste (?) flugan wordfeud. För den som inte vet så är wordfeud ett slags "alfapet" där man kan utmana sina nära och kära (och även ovänner för den delen) i ordfighter. Nu finns det ingen hejd på dekadensen längre. Mobilen är på ständig ladddning och målet att bli grym på wordfeud har börjat. Får se om man lyckas eller skiter i det för att hoppa på nästa tekniska innovationsfluga kopplad till mobilen. Den som lever får se.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg ned wordfeud. Spel och dobbel bara fördummar/Far

Lorden sa...

Vet du ens vad det är? Tycker att det kan vara ganska bildande och klurigt.