onsdag 26 maj 2010

Ockerbolaget TELE 2

Jag har länge använt mig av comviq som teleoperatör och det funkade utmärkt då flera av polarna också hade comviq. Man kunde nämligen ringa "gratis" till övriga som använde comviq som operatör. Comviq gick sedan över till att bli Tele 2 och de har tagit ut ganska så höga priser på telefonin sedan dess.

När jag nyligen bytte telefon var det dags att även uppgradera mitt abonnemang. För ett fast pris ska Lorden få ringa hur mycket han vill. Dessutom köpte jag ett surfpaket och diverse försäkringar ifall telefonen skulle gå sönder. Dagens telefoner är ju som små minidatorer. Allt som allt blir det oerhört mycket pengar. Givetvis inser man det när man köper men det är bara att inse att lla jävla branscher försöker att pracka på en så mycket som möjligt. Ingen ärlighet eller heder i säljaryrket. Allt som allt har jag nog gjort en ganska så usel affär verkar det som.

Idag damp det ner en faktura. Den låg på nästan 2000 kronor för att jag bytt abonnemang, för att jag startat ett nytt och för det gamla som tagit slut och gud vet vad. Dessutom hade idioterna på tele 2 mage att efterdebitera mig på samtal som jag gjort det senaste året men som de missat att bokföra i sitt system. Förrän nu. Vilka jävla pajasar! Givetvis ringde jag upp tele 2 och fick först vänta ett tjugotal miuter i kö. Väl framme berättade jag ett och annat för tjejen med den skånska dialekten som jag fick prata med. När jag slutligen försökte ifrågasätta hur min första faktura kunde gå på 2000 kronor (det är ju vad halva priset för själva telefonen) la hon på i mitt öra. Hon la på i Lordens öra! Tele 2 är ett pajasföretag och det gäller hela organisationen. Något för Sverker Olofsson kanske?

3 kommentarer:

Jenny sa...

Men...va? Hahaha, mycket sjuka saker har jag fått höra från diverse företags telefonister men de har aldrig slängt på i örat på mig! Du måste varit väldigt enerverande ;-)

Lorden sa...

Jag hade väl kanske inte direkt ett lågt tonläge i och för sig...:) Men så enerverande är jag väl inte, eller?

Anonym sa...

Gegen Staat, Multikulti und Kapital.