tisdag 26 januari 2010

Spelglädje i slutet av skitmånad

Helt plötsligt blev det kallt och snöstorm igen. Som om inte detta vore nog visar det sig att räkningarna hopar sig å det grövsta. Försäkringar på hem och bil ska betalas. Därtill en massa skatt, TV-licens och feta teleräkningar. Det är väl egentligen rätt så onödigt att klaga, eftersom varje god samhällsmedborgare troligen sitter i samma sits som Lorden själv. Strindberg hade rätt: det är synd om människan!

Men vad passar då bättre än en låt? (Den frasen lånar jag från kultserien En himla många program) Denna låt upptäckte jag i samband med att en bekant hälsade på mig i början av januari. Personen i fråga är musiker och slogs över den spelglädje som uppvisas i videoklippet. Jag kan inte annat än att hålla med. Fantastisk spelglädje. Låten verkar även ha varit bandets livsverk. Efter lite sökning på youtube kan man se samma entusiastiska pianolirare köra samma låt 30 år efter den första versionen här på bloggen. Jag lägger in det klippet också. Det är bara att dansa loss. Å du ljuva 70-tal :)

1 kommentar:

mio sa...

synd om människan =) hihihi. Vi överlever allt nästan =)men gud så vi kan må efter alla motgångar.