måndag 15 december 2008

Omtumlande uppvaknande

Det finns många sätt att vakna upp på, och jag har troligtvis varit med om de flesta. Men imorse var jag med om en ny grej. Efter att ha drömt en konstig dröm om Peo Tyrén (gammal medlem i rockgruppen Noice) låg jag och laddade för att kliva upp ur sängen. Plötsligt skakades hela tillvaron om. Marken vibrerade på ett väldigt märkligt (och tyst) sätt. I ett par ögonblick var jag övertygad om att vi blev anfallna av någon främmande makt och att mitt hus skulle rasa. När den fysiska obehagskänslan var över började jag fundera på om mitt psyke är som det ska. Jag menar, först drömma om Peo Tyrén och sedan tro att sista timmen är kommen.

När jag sedan tog mig samman och kom i kontakt med nyheterna insåg jag snabbt att Sverige hade drabbats av ett jordskalv vid exakt samma tidpunkt som jag upplevt mina skräcksekunder. På ett sätt skönt att det hela inte var psykisk inbillning. Livets vägar äro outgrundliga. Varje dag erbjuder oftast något nytt. Men jag hoppas innerligt att detta var första och sista gången som Lorden vaknade upp till ett jordskalv. En nästan lika omtumlande upplevelse som att drömma om Tyrén.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Restless Consumer! Något att tänka på såhär i juletider. Det känns som om man köper för köpandets skull ibland. Du skulle förmodligen klara dig lika bra utan alla julklappar. Sen att det är kul och träffa familjen kanske men det behövs det ju inga presenter för. Tycker vi ser mer och mer av det i samhället idag med. Årets julklapp är ju just ingen sak utan en upplevelse. Det tycker jag är ett tecken på att det går åt rätt håll iaf.

Själv bojkottar jag ju julen för en veckas tungt missbruk istället men det är ju en annan diskution...

Aja jävligt OT men så kan det bli när man läser titeln på en av världens bästa låtar.

Over and out.

Lorden sa...

Sir Holk-->

Jo, trevlig helg med restless consumer :)

Jag får dåligt samvete. Har just varit o handlat julklappar för 2500pix idag. Och jag är inte ens klar...Dubbelmoralens pöjk. Faen!

Anonym sa...

My Lord,
Tycker det är lite orättvist, jag vill också vara med! En sånn där lite lagom jordbävning/skakning. Känner mig lite snuvad på äventyret!

/TYra