tisdag 30 december 2008

Gott Nytt år!

Dags att lämna 2008 och blicka framåt åt år 2009. I vanlig ordning tycker jag knappast att året som har gått är något som går till historien i Lordens liv. Det man minns mest är den missade sommaren :(

Nyårsafton är en ganska överskattad högtid egentligen. Vad är det man firar egentligen? Möjligen kan man se årsskiftet som en nystart, en början på något bättre. Erfarenheten säger dock att det väldigt sällan blir så. Vare sig på ett personligt eller samhälleligt plan.

Vid förra årsskiftet sammanfattade jag år 2007 utifrån en sedvanlig lista. Jag tänkte utgå från några av den listans rubriker när jag nu ämnar sammanfatta år 2008 utifrån Lordens ytterst subjektiva perspektiv. Håll till godo, och trots denna något pessimistiska ingress önskar jag samtliga läsare av bloggen ett riktigt gott nytt år!!!

Årets blogg: Lordens tillsammans med frihetslistan.

Årets svalaste debatt: Om den manliga snorungen som ville vara lucia, men som förvägrades av rektorn. Givetvis ett bra beslut av rektorn. Lucia var en kvinna. Punkt.

Årest hetaste debatt: FRA-lagen samt de flesta debatter i just TV-programmet "Debatt". Främst den där de tryckt in Alex Schulman, Björn Ranelid och Täppas Fågelberg i samma program. Skaplig freakshow.

Årets låt 1 : Utan tvekan Kid Rock All summer long. Älska eller hata. Musik ska generera känslor.

Årets låt 2: Neil Young ordinary people. Trots att den släpptes 2007. Endast kärlek!

Årets bästa konsert: Förmodligen Neil Young på Roskilde. Den bästa jag upplevde? Förmodligen Slidin´Slim på Sagateatern.

Årets jobbigaste genomlag : Pär Andersson. Obegripligt tråkig och gapig komiker.

Årets mest onödiga: Fotledsbrott

Årets sjukaste fest: Den hos Fonta, november. Oslagbar

Årets kulturpersonlighet: Thore Skogman (igen) : Folkhemmets sista pionjär.

Årets hemvändare: Jerkiz

Årets överraskning: Jens har blivit "bitig" (nåja, men ändå)

Så finns det en jävla massa mer "årets", som jag inte orkar dra nu. Snart hägrar Uddevalla. Beware!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år! =)

Lorden sa...

Gott nytt år själv Ida!