tisdag 2 december 2008

Julens baksida

För ungefär ett år sedan lovade jag mig själv att aldrig julklappshetsa igen. (http://lordensblogg.blogspot.com/2007/12/god-jul.html). Åren går fort och nu står vi återigen inför en jul. Jag har själv inte köpt en endaste julklapp än. Det kommer alltså bli en hets även i år.

Jag har inte problem med fenomenet julklappar i sig. Det är roligt att både ge bort och få tillbaka. Det som är det verkligt dödfödda är själva inhandlandet av klapparna. Överallt är det köer, trångt och stressande folksamlingar. Ingen trevlig miljö att vistas i. Paniken ligger nära varje år. Nästan så att man får avge ett nyårslöfte att strunta i att handla julklappar nästa år. Å andra sidan bryter man ju alltid sina nyårslöften. Lika bra att acceptera julens baksida: inhandlandet av klapparna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trolltider is the shit! Även om jag o Lorden inte var födda då de begav sig på riktigt (1979) ;)


/Tyra

Lorden sa...

Det gick i repris i mitten av 80-talet har jag för mig. Dessutom ägde (äger?) jag trolltider på MC. Helt briljant.

Anonym sa...

http://www.corren.se/archive/2008/12/3/k02as4e6hscpxc2.xml
SKANDAL!

årets folkbildare är och kommer alltid vara:
http://lordensblogg.blogspot.com/

MVH B

Lorden sa...

Thanx B! Det torde snart komma lite mer samhälleliga och inte personliga inlägg på bloggen igen. Har varit lite opepp på sista tiden, men det vänder snart.

Skål!

Anonym sa...

My Lord

Antar att bloggandet är som livet självt, det går upp och de går ner :)

Nu innan jul är de flera som är rätt opepp på en massa grejs, blir ju inte bättre av detta midvinter mörker!

Men du lyser i alla fall upp en del med din blogg så fortsätt!

/Tyra