måndag 4 augusti 2008

Grå vardag!

Sommaren är kort- det mesta regnar bort, så går en av Tomas Ledins allra värsta sommarplågor. Tycka vad man vill om låten, men visst stämmer den. Sommaren 2008 kommer knappast att gå till historien som en av de bättre i mitt liv. Den har gått lika snabbt som vanligt, och förra veckans strålande väder till trots, så regnade mycket bort.

Idag har många svenskar återigen påbörjat sitt dagliga arbetsslit efter ett gäng veckors ledighet. Den traditionella industrisemestern upphörde nämligen igår. Förmodligen är nog gårdagens söndag den mest ångestladdade på hela året för många av landets medborgare. Liksom ett brev på posten var denna måndag riktigt grå när man tittade ut genom fönstret imorse. Ibland är symboliken uppenbar. Det är tur att TV-kanalen National Geographic finns. De sänder nämligen hyperintressanta dokumentärer dagarna i ända. Det gör att man inte behöver känna ångest över att inte lämna bostaden under hela denna regniga dag.

Till råga på allt så har min dator pajat idag. Jag kan inte få något ljud ur högtalarna. Mycket irriterande. Därför har jag inte hört hur "Anders och Marcus" version av Ledins låt här nedan låter. Jag vet inte ens vilka killarna är, men med tanke på bildförmedlingen av filmen så kan jag tänka mig att det låter riktigt kasst. Ungefär lika illa som att semestern har ett slut. Ibland är symboliken uppenbar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast du har ju blitt av med gipset idag så du ska ju va glad!

Dä ä värr för mej;)

Grattis kompis!

/Kalle

Anonym sa...

Själv tycker jag det var bra med dåligt väder när semestern slutade. Det är ju ännu mer deprimerande att jobba om det är bra väder och man tvingas sitta inne. Sen måste jag säga att det vart en väldigt bra sommar. Det verkar som om många redan har glömt all sol vi haft och bara kommer ihåg de senaste dagarnas sämre väder