lördag 17 januari 2009

Lorden ger sig inte

Det är lördag och jag har anledning att känna att dagen är lite speciell. Ni som känner mig vet varför. Lördagar kan ibland innebära partyhumör och om man inte automatiskt kommer i partystämning när man vaknar får man ge incitament för att finna stämningen.

Ett sådant incitament är att spela Kid Rocks all summer long. Det har jag berättat om tidigare. Jag har också berättat om hur storbolagen inom mediebranschen plockar bort sina artisters låtar från Internettjänsten youtube. Även SVT har gett sig in och plockat bort delar av sina produkter som lagts ut. Jag blev irriterad över att den officiella videon av all summer long plockades bort från youtube. Därmed försvann den ju även från Lordens blogg.

Lorden ger sig emellertid aldrig och kan därför här presentera en ny version av Kid Rocks slagdänga. Allt för att ni ska komma i partystäming. Det jag skrivit om Kid innan kvarstår. Man får ta honom med en rejäl nypa med salt. Alltid solglasögon (yeah), alltid storbystade körsångerskor och alltid viljan att framstå som en badboy till rocker. Han närmar sig dessutom 40-års strecket. Briljant. Det här klippet är en liveinspelning från David Letterman show. Njut av det och så hoppas vi att det inte plockas bort denna gång. Come on!!!

Inga kommentarer: