torsdag 14 februari 2008

Officiell inbjudan till nätpokerturnering

Det var snart ett år sedan Lorden senast anordnade en privat nätpokerturnering. Den gången vann Old Yellow efter en hård heads up-batalj med vicks105. Själv hamnade Lorden givetvis in the money, men nådde alltså inte riktigt ända fram. Därför är det nu på tiden att utkräva revansch och samtidigt inbjuda ER alla bloggläsare att också delta i turneringen.

Turneringen heter Lapgar Open (mitt nickname är Lapgar) och kommer att spelas på måndag kväll 18/2 klockan 19:15. Turneringen spelas på Svenska Spels pokerklient. Alla som läser bloggen är givetvis välkomna att delta. Ni som känner mig personligen och vill bjuda in era bekanta bör ta kontakt med mig först. Inköpet till turneringen är 100 +10 kronor. Nedan följer relevant turneringsinformation:

Lapgar Open måndagen den 18/2 klockan 19:15

Förutsättningar
  • För att kunna delta måste du skaffa ett konto på Svenska spel och deras pokerklient. Det gör du snabbt och enkelt på deras hemsida: http://www.svenskaspel.se
  • När du har gjort det, så överför du pengar till ditt konto så att du kan betala medlemsavgiften.
  • Turneringen kommer att synas klockan 00:15 den 18/2 och det kommer att gå att registrera sig från och med den tiden.
  • Detta gör du genom att klicka dig fram på menyn "turneringar" och "privata". Dubbelklicka på Lapgar Open
  • Skriv in lösenordet arnold och invänta att turneringen ska starta. Räkna sedan med att bli utslagen av Lapgar inom tio minuter.

Turneringes struktur

  • Turneringsnamn/Bordsnamn: (P)Lapgar Open
  • Typ av turnering/Typ av spel: Texas Holdem
  • Lösenord: arnold
  • Startmarker: 5000
  • Inköp/Blindsnivå: 100+10
  • Mörkstruktur/typ av limit: Långsam(15min)/No Limit
  • Betänketid: 18 sek
  • Startdatum: 18/2
  • Starttid: 19:15

Borde vara solklart. Har ni frågor kan ni ställa dem i kommentarsfunktionen, maila mig eller för er som har mitt nummer, ringa! Må bäste man (eller kvinna) vinna!

Shuffle up and Deal!!!

16 kommentarer:

O sa...

Jag är på. Ska bli ett nöje att ta era pengar. Ser ni en viss "KenLemonad" höja så går det bra att folda direkt.

Anonym sa...

jag har bara en fråga! vem av alla er fiskar ska ja möta hu denna gång? MVH vicks105

Anonym sa...

Att Lorden återigen fullt medvetet väljer att lägga turneringen under min arbetstid kan jag väl bara tolka på ett sätt?

Anonym sa...

Kan tyvärr inte närvara då man måste vara skriven i sverige för att få öppna ett konto och ta era pengar... Dåligt att lägga den på en sida så inte vi internationella korthajjar kan vara med. Ska jag ta det som ett tecken på rädsla?

Lorden sa...

vicks105-->

Hur känns det att du kommer att betala mina panpizzas nästkommande vecka?

herr d -->

Nej, det var inte "fullt medvetet". Jag hade skickat iväg beställningen till svenska spel innan jag hörde att du inte "kunde" måndag. Jag kan inte ringa runt och föräkra mig om att alla kan den ena eller andra dagen. Det är omöjligt. Jag sätter ett datum, sedan få de som vill eller kan vara med och spela helt enkelt. Det kommer alltid finnas de som är upptagna. Livet är fullt av prioriteringar. Givetvis synd att det drabbar dig igen :( Men jag tror att jag har plusstatistik mot dig. Så du gör nog rätt i att behålla "hunkan" denna gång ;)

markus holm-->

Hehe, nej det var ett medvetet val att lägga turneringen där. På så vis slipper vi er apatiska flyktingbarn som spelar hur som helst eftersom ni är så apatiska.

Seriöst, det kanske kan lösa sig ändå. Låna exempelvis Herr d´s konto ;) Eller någon annan fisks...

ALLA: Viktigt att ni skriver in lösenordet till turneringen med små bokstäver, alltså:

arnold

Herr-d igen--> Och ansvarig utgivare är som vanligt...(Du behöver inte ge svaret, haha!)

Anonym sa...

vill vara med också,men jag skrev in på tok för lite i min spelgräns,så jag kan inte spela något mer denna månad...Är det någon som vet om det gäller turneringar med?

O sa...

Herrström. Det går att fixa. Läste följande på Svenska Spel:

Du kan när som helst uppdatera dina spelgränser. Vill du ändra gränserna till ett lägre belopp eller mindre tid, justeras de omgående.

Ändrar du till ett högre belopp eller mer tid görs justeringen enligt följande:


Spelbudget per dag – Uppdatering sker två dagar senare.

Spelbudget per vecka – Uppdatering sker måndag efterföljande vecka.

Spelbudget per månad – Uppdatering sker första dagen efterföljande månad.

Speltimmar per speltillfälle – Uppdatering sker dagen efter.

Speltimmar per dag – Uppdatering sker två dagar senare.

Speltimmar per vecka – Uppdatering sker måndag efterföljande vecka.

Speltimmar per månad – Uppdatering sker första dagen efterföljande månad.

O sa...

Herrström:

Om du inte hinner justera spelgränserna så ta kontakt med supporten och förklara ditt dilemma. Det lär gå att fixa.

Anonym sa...

Var i kontakt med kund s nu...Och det gick inte att ordna,det är ju just måndas spel gränsen jag har överstigit,och uppdateringen sker första måndagen nästa månad...

Anonym sa...

Herrström - Jimmi Herrström? Ring mig i så fall i helgen om du vill använda mitt spelkonto. Som mitt judiska förnamn antyder så ska jag givetvis ha procent på eventuella vinster dock. ;)

Anonym sa...

Till herr D: eventuell vinst? jätte lol! ska du steaka ngn bör du ju inte ta århundradets största fisk!

Anonym sa...

Jag är helt klart på, vore kul att veta hur stort intresset är...

--
Philip

Anonym sa...

I mitt allmänna hat till Svenska Spel klippte jag sönder mitt spelkort och hivade det... Men till en sån här event har jag nu beställt ett nytt... Hoppas det kommer till på måndag.

--
Philip

Lorden sa...

philip-->

Har också haft problem med spelkort (trams). Tyvärr tar det en jävla tid att erhålla ett nytt. Hoppas att det löser sig ändå och att du kan delta.

Angående intresset så är det ganska så bra får man lov att säga. Vi siktar på att vi blir runt 20 pers åtminstone. Det verkar krångla för många, men vi får se. Det viktigaste är att jag vinner.

Anonym sa...

lorden>> Hehe ja, en som garanterat vinner iaf är Svenska Spel ;)

--
Philip

Anonym sa...

Då var det klart J.Herrström kommer spela på dorlaath`s konto...ses ikväll .....Even a ancient monkey..