måndag 21 april 2008

(Frihets)Lista!

Av princip är jag egentligen emot s.k. frågeslistor som florerar på Internet. Men när Big B deklarerade på sin blogg att han ville se just Lorden svara så är det klart att han ställer upp.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

I dalen flyger ögonblickets förvirrade handlingar...(Tomas Tranströmer, dikt, Stenarna)

2 . Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Luft. Meningslöst att grabba luft om man inte åker i ungefär 90 km/h med en bil och sträcker ut sin kupade hand genom fönsterrutan. Då får man nämligen det perfekta fiktiva bröstet...

3. Vad var det senaste du såg på tv?

World Poker Tour (igår natt)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

23:04 (rätt svar 23:14)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Neil Youngs senaste platta

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Svettade ur mig en helgs osunda leverne och ångest genom ett 7 km långt löppass.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Ett gruppfoto från Kalles 27-årsfest

8. Vad har du på dig?

Svarta träningsbrallor och bar överkropp. Nyduschad och ensam i hemmet som jag är.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Last night I dreamt that somebody loved me...Eller nå´t.

10. När skrattade du senast?

Det var igår. Fem medelålders och bakfulla grabbar hyrde den mediokra filmen Mr Woodcock i lättsamhetens tecken. Vissa skruvade scener. Dålig humor förvisso, men här har ni filmens roligaste klipp:



11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

En stor filmtavla med en galen Jack Nicholson från filmen Gökboet hänger ovanför min säng. Filmen är mycket bra, och mannen som sover i sängen är också lite galen ibland.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Ser konstiga saker varje dag. Tanten på närbutiken med cigg i mungipan som demonstrativt blockerade vägen för alla kunder var lite konstig.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Utmaning? Vet inte ens varför jag bemödar mig att svara på detta fjortispåhitt. Skyller på Big B. Men för att svara rakt: jag gillar den inte.

14. Vilken var den senaste film du såg?

Förutom Woodcock då, andra halvan av Bourne Identity. Hann precis lagom hem till att TV4 hade kört sitt sjok av nyheter och reklam mitt i filmen.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Ett liv antar jag. Skulle vilja resa endel. Bara leva livet. Investera i fastigheter också troligtvis.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Har dokumenterat mina dagliga förehavanden sedan 1998. Lordens memoarer kan bli en en framtida "best seller". Eller inte.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Hypotetiska och helt orealistiska frågor kräver sitt svar. Givetvis skulle världen släckas ner och tillsammans med 1000 unga flickor skulle Lorden få möjlighet att skapa en helt ny civilisation. För att ta Sven Invars slagdänga till en helt ny nivå: Börja om från början, börja om på nytt!

18. Tycker du om att dansa?

Jag dansar aldrig nykter. Knappt ens onykter nuförtiden.

19. George Bush?

Ser ut som Nicke Nyfiken. Världspolitik är dock inga enkla saker. Den som tror att tiden efter George Bush kommer att bli mer stabil eller bättre kan nog börja tänka om. Same difference. USA:s tid som hegemoni har sedan en tid börjat rinna ut. Givetvis föraktar jag Bush, men om ni tror att någon muslimsk alternativt konfuciansk hegemonisk erövrare är en bättre ersättare till Bush så får ni nog tänka om.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Ge upp. Inte tänkt på alls. Om jag blir pappa så får nog modern vara med och bestämma ganska mycket i denna frågan. Det är enklare att säga vad de inte ska heta.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Jodå, Sverige har dock varit det bästa landet att vara bosatt i förut. Det är jag övertygad om.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

It´s full up here, but you can always try downstairs!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Ingen. Nu är det slut med fånerierna. Är dessutom vansinnig. Min dator beter sig som en fåntratt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

svaret på fråga 17.. HAHAHA.. jag skrattar ihjäl mig. finns nog ingen som är mer cynisk än vad du är! :)

Lorden sa...

Ha ha, ja men vad hade du velat höra för floskler istället då? Fred på jorden? I den civilisation som jag beskriver som svar på fråga 17 råder det garanterat fred. Eller, ja en och annan catfight om mig då ;) Men helt perfekt kommer det aldrig att bli. Det handlar ju till syvende och sist om människor...

Anonym sa...

Rätt kul lista ändå... efterlyser dock ett matigt inlägg om livet "back in the days", då skinnpajen och det långa håret var synonymt med lorden. Musiken, spelningarna och festerna... Där fick du nåt att snickra på!

Anonym sa...

Jag har tyckt om denna blogg men det här inlägget var faan skit. Sämsta jag läst. Skärpning för helvete.

Lorden sa...

anonym-->

Kan mkt väl komma ett sådant inlägg. Att ha varit endel av en subkultur har givetvis format den vuxne Lordens synsätt. Har för övrigt skrivit om subkulturens funktion i samhället i ett gammalt inlägg. Orkar inte leta upp det nu, men rota lite i arkivet. Det skrevs under hösten 2007.

biggus dickus--->

Kan hålla med dig i din kritik. Men en totalsågning var det nog inte värt trots allt. Sämsta du läst? Måste nog tillstå att jag plöjt tred agstidningar idag. Inte en artikel var bättre än denna. Samma skit iofs. Bara en smaksak om man tycker att Alex Schulman, Brolle Junior eller Andreas Lundstedt är mer intressant än Lorden.

Jag tror att flera läsare uppskattar att läsa lite "skit" ibland, precis som jag inte ständigt orkar glo på gravallvarliga dokumentärer på TV. Men jag hoppas att storkuken fortsätter att läsa bloggen och finner något mer intressant i framtiden.

Anonym sa...

Det var det sjukaste, trodde aldrig Lord skulle göra denna lista.
Helt meninglösa dvs passar min blogg perfekt. Dock kul att se dina svar som är lite mer genomtänkta och din svenska/ordförråd är ju "något" bättre än min!

MVH
B

Ps. Jag vill se gruppfotot, skicka på mail/msn. Hjärna och nävar! .ds