tisdag 9 september 2008

Lättroat

Inlägg nummer 100 år 2008Lordens Blogg bör firas genom att andas lite humor. Ibland har jag ganska lätt till skratt, även om min humor av vissa anses vara rätt sjuk. Nåväl, i lördags bestämde jag och en tjejkompis oss för att spela ett spratt med några nära och kära. Jag har tidigare hyllat "kalle Sändare" och hans meningslösa busringningar på bloggen. Busringningar är skämt som alltid går hem. Det vet mina polare om att jag tycker. De har varit utsatta förut. Så att med min egen röst ringa och beställa pizza hos dem eller hävda att deras bil står och brinner ute på parkeringen, skulle te sig aningen fruktlöst denna gång.

Vår moderna tids tekniska utveckling har inte bara inneburit negativa saker. En positiv aspekt av den är att man numera kan beställa busringningar, där en okänd röst pratar förinspelade meddelanden till den man busringer till. I egenskap av busringare kan du sedan styra vilket förinspelat meddelande som du vill att datorrösten säger. På så vis kan du låta datarösten föra en relativt normal konversation med den du vill skoja med. Visserligen är tjänsten ganska så dyr, men ett gott skratt förlänger livet heter det ju.

I det första klippet luras en nära vän till mig. I det andra luras faktiskt Lordens mor. För er som möjligen undrar vart jag har fått mitt heta tempremanet ifrån, kan sluta undra nu ;) Tyvärr kommer inte hela konversationen med i filmen. Båda reagerar nog på ett liknande sätt som jag själv hade gjort. Personligen hade jag dock inte använt ett så barntillåtet vokabulär...Håll till godo!

5 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA LOL!
Finns en så jävla bra med en gotlänning och det där på youtube!
MVH
B

Anonym sa...

HAHAHAHA.. östgötskan i det här sammanhanget gör det hela jävligt mycket roligare! :D

Anonym sa...

My Lord,
Kan du inte lägga upp del två av mor?
Ha ha, vem gjorde plojen?
Kul kul kul!
Hälsa mamma, om hon minns, hälsa ändå :)

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHA
Detta gjorde fan kvällen! Tack! :)

Lorden sa...

B--->

Jo, den var ju lite av inspirationskällan faktiskt


löv-->

Ha ha ok, även om den inte är såååå påtaglig.

anonym-->

Jag gjorde plojen. Del två finns på mp3 enbart, eller del två. Hela :)

rebekah-->

Så lite så :)