måndag 7 januari 2008

Märklig början på 2008

Nådens år 2008 har börjat minst sagt märkligt. Jag lyckades till slut få med mig en gammal vapendragare ut på nyårsdagen. Det kändes skönt att upprätthålla en gammal tradition som jag och herr Decan startade en gång i tiden. Efter en god middag blev det lite biljard med andra ytliga bekanta. Att beskriva stämningen ute på nyårsdagen med andra ord än totalt öde vore att ljuga. Och här på Lordens blogg håller vi oss till sanningar.

Efter, den i normala människors ögon, konstiga öppningen på året fortsatte konstigheterna dagen efter. Jag hade efter julhelgen drabbats av en lustig värk i benen. Denna värk gjorde sig nu extra påmind. Ingen i min bekantskapskrets hade, eller har, hört talas om liknande symtom. Det känns som att benen är tunga. Att de skulle väga två extra kilo än normalt. Inget spring i benen alls. Mycket jobbigt och mentalt påfrestande.

När årets första helg, Trettonhelgen, kom var jag fast besluten att låta kroppen få vila inför jobbstarten. Med tyngda ben hyrde jag och några kompisar film på fredagen. Dagen därpå ägnades åt att se hur vår nya folkkära (med all rätt) skidhjälte Charlotte Kalla dominerade i skidspåren. En duktig tjej som är sådär spontan, trevlig och folklig som bara våra allra käraste sportstjärnor kan vara. Magdalena Forsberg och Carolina Klüft är två andra liknande exempel på denna kategori.

Efter inhandlande av ostbågar och soffläge, fortfarande med tunga ben, framför Stjärnorna på slottet började det första konstiga sms:et dimpa ner i min mobils inkorg. "Hej Nettan" stod det. Förmodligen ett felskickat sms tänkte jag. När telefonen, kort därpå, började explodera av påringningar från hemliga nummer och kontantkortsnummer insåg jag plötsligt att något inte stod rätt till. När jag svarade tenderade samtliga i andra änden att lägga på efter några sekunder. Jag lyckades emellertid hejda några påringare och fråga/skrika vad i helvete det var som försiggick. Någon stackars kille i andra änden av luren svarade att mitt nummer hade offentliggjorts på en offentlig chat på s.k. sexsajt. I tro om att "en kåt gift kvinna" skulle svara på det nummer som hade givits ut, svarade istället en minst sagt förbannad Lord.

I de efterföljande samtalen klargjorde jag att personen ifråga "kunde ta in k*ken, sluta prata så fånigt och inse att det inte fanns någon kåt kvinna hos mig". Om de ville något kunde de istället slå mitt nummer på gula sidorna, leta upp min adress, komma hit och få skallen mosad. Ibland riktar jag min aggression fel. De flesta som jag lyckades få kontakt med (som inte slängde på) var väldigt blyga och skämdes. Men jag kände mig oerhört hotad och kränkt av situationen. Mycket obehagligt.

Trakasserierna upphörde inte. Nu fick jag veta att även en msn-adress hade upprättats av en tjej/kille som erbjöd s.k. camshower. Överst stod mitt nummer dit alla uttråkade och k*ta uppmanades att ringa. Efter mycket lirkande och många övertalningar om att det inte var personen ifråga jag var arg på, lyckades jag till slut få tag på aktuell msn-adress. Jag addade och hoppades på att denne skulle svara. Blev inte antagen och fick istället stänga av telefonen och krypa till kojs. I mycket uppjagat tillstånd. Vad är det för nolla/idiot som gör så här? Jag måste uppenbarligen ha gjort någon väldigt illa.

Dagen därpå blev jag antagen av personen på MSN och lyckades utbyta några ord/hotelser och sanningar med denne. Jag blockerades ganska omgående. Kan säga att både "hackers" och polisen är underrättade i detta ärende. Om jag vore personen/råttan som ligger bakom detta så skulle jag tänka mig för i fortsättningen. Det finns flera detaljer i denna historia (som jag utelämnar) som gör att det är svårt för mig att tro på att slumpen skulle drabbat mig här. Och om det skulle visa sig vara någon jag är bekant med som har gjort mig detta, så kan denne person räkna med att jag knappast kommer att "vända andra kinden till."

Hur som helst så upphörde trakasserierna under söndagen. Man undrar vidare vad det finns för killar/män som ärligt tror på, och köper allt på nätet. Det var inte bara en person, utan fyrtio som under loppet av en timme hörde av sig till en mobiltelefon (som är reggad i ett mansnamn) och trodde att de skulle få prata med en kåt tjej. Desperatismen verkar inte finna några gränser. Dessutom inkom en rad mer eller mindre patetiska sms.

Under måndagen började även benen att kännas lite bättre. Kanske kan jag testa en löprunda om någon dag. Nu är klockan snart 02 på natten. Upp och jobba om några timmar. Kan inte sova. Konstigheterna verkar aldrig upphöra detta Nådens år, 2008.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja herregud... som jag tidigare sagt, hoppas du får tag i idioten! Riktigt obehagligt det där, och helt sinnes. Dina ben är ju också något för sig, skönt iaf att det börjar bli bättre nu. Jaja, hoppas du lyckas sova åtminstonde=)

Anonym sa...

Hm, tror inte heller på slumpen någon har nog stört sig på dig av någon anledning. Svårt att tro att det är ett skämt.
Vad gäller benen så verkar diverse märkliga åkommor ligga i din släkt. Det är bara att höra efter med din syster eller mormor ;-)
Hoppas du sätter dit gimpen som lagt ut ditt nummer.

Lorden sa...

ida--->

Jodå, lite sömn fick jag till slut.

björn--->

Sant, får väl skylla på dåliga gener då. Meer viiin!

Anonym sa...

Det verkar verkligen HELT sjukt, detta. Förstår att du blir upprörd, jag vet inte vad jag skulle tagit mig till. Fast jag kan inte låta bli att fnissa lite när jag läser det du skrivit :o) Lite komiskt är det ju trots allt. Jag har inga problem att se dig framför mig när du blir sådär arg i telefonen, hihi. Undrar vem som ligger bakom - hoppas verkligen du (och jag) får veta det.
Kram Emma

Lorden sa...

Emma--->

Inget nytt än tyvärr. Jo, jag var allt annat än glad givetvis ;)