fredag 18 juli 2008

Svenska spel ger svar på tal

Häromdagen blev Lorden rasande. Anledningen var att varje spelad pokerhand gick mig emot. Visserligen ska man väl inte brusa upp och gnälla då jag sammanlagt ligger plus på mitt spelande. Men eftersom jag under hela dagen spelade bra och rätt men ändå lyckades uppbringa en sämre hand (trots kåk, nötfärg, triss etc.) eller bli utdragen växte vreden inom mig. Att anse att pokerklienter är riggade är egentligen rätt barnsligt, men denna gång kände jag att vreden behövde få utlopp.

Förutom att slå näven i bordet, skrika rakt ut för full hals och diverse svordomar bestämde jag mig för att kontakta Svenska Spel. Visserligen kan jag av vissa anses vara en (erkänt) dålig förlorare men mina frågetecken behövde rätas ut. Framför allt behövde jag få utlopp för min aggression. Lorden ämnar nedan publicera det brev som Svenska Spel (som är statligt ägd) erhöll från en upprörd Lord. Jag ber om ursäkt för svordomar och olämpligt språk. Jag skyller på att brevet delvis skrevs i affekt. Jag vill ändå inte censurera något ur innehållet.

Fråga - Onsdag-07-16 17:29 PM

Total jävla fittrigg!

Under hela dagen har jag konstant förlorat på s.k. "bad beats". Det handlar visserligen inte om några stora summor men relativt sett är det mycket med tanke på de sit´n go-nivåer jag har lirat på. Det kan tyckas konstigt att VARJE JÄVLA hand jag har blir slagen eller utdragen. Har jag färg har någon kåk, har jag kåk har någon fyrtal, har jag K9 har någon K10 etc. Leder jag med 95-5 i procent blir jag utdragen.

Jag är väl medveten om att poker är ett spel och att konspirationsteorier om riggade klienter slår tillbaka på den anklagande. Det skiter jag emellertid i denna gång. Det är nämligen inte första gången som eran jävla ekvation uppenbarar sig. Vinner man några i rad, eller det går bra ett tag så är det sedan OMÖJLIGT att vinna igen. Det minsta man kan begära av er som KUND är rättvisa förutsättningar! Jag räknar med att ni ser över problematiken OMEDELBART. Annars lär ni garanterat tappa en kund till. Anseendet tappade ni för jävligt länge sen! /Lord

Det dröjde inte särskilt länge innan Svenska spel hörde av sig. Svaret var som följer...

Total jävla fittrigg! [Ärende: 080716-000057]‏

Hej!

Lotteriinspektionen kontrollerar alla våra spel, de har typgodkänt vår pokerklient och ser till så vi följer de rutiner vi satt upp för att bedriva ett säkert spel. Under våra öppethållanden övervakas allt spel och alla transaktioner, dels av fysiska personer samt av datorsystem. Vi som säljande företag har ingenting att tjäna på att välja ut någon som får bättre kort än någon annan, på följande sida kan du se vilka avgifter vi tar ut för att tillhandahålla Poker:

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4136&menuid=7&parentid=5157

Som du kan läsa ut av tabellerna är 20 SEK max vad vi tar ut från någon hand, detta gör att vi inte heller skulle tjäna på att ge flera, vid ett bord, bra kort för att på så vis öka på vår förtjänst. Har du fler frågor kring spelsäkerheten ställer Lotteriinspektionen upp på att svara på frågor kring detta. Har du ytterligare frågor angående Poker är du välkommen att kontakta Kundservice via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker. Med vänlig hälsning! Kundservice

Ja, jag antar att man får nöja sig med ovanstående svar. Tills det går åt pipan nästa gång. Tills dess har det säkert vänt till min fördel igen. Man kan ju också konstatera att man gärna glömmer de gånger man själv drar ut nån stackare. Det man minns är ju de jobbiga och (i princip) osannolika förluster (bad beats) man råkar ut för.

Game on!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan se mig själv när du sammanfattade detta mail Lord. He he!
B

Anonym sa...

Tjenare lord, jag håller med dig till det förbannade jävla svenskaspel. ursäkta språket men är så jääääävla trött på deras skit generator, jag kom 3a på en turnering för ett tag sen.. utav ca 600 pers, blev en 1000 lapp ungefär, och sedan dess har jag förlorat.. vinner inte ens en jävla sit&go på 22 kr.. och vad fan kan man ta sig till 3e plats på 600 pers då ska man väl klara att komma 1/2 på 5 pers? jag åker ut på dom absolut bästa korten hela tiden, och får jag inte dom "bra" korten som jag åker ut på, får jag 10-2 7-3 5-4 kn-2 osv, ingenting och spela på....... samma kort hela tiden.. det känns som att dom har någon liten jävla tomte som sitter och styr upp korten, 4 senaste turneringarna åkte jag på..

1:

k-k mot j-j han fick stege. 6-7-8-9-10.

2:

inte fått ett skit och får q-q på bordet kommer 4-8-kn, ALL IN, han tvärsynar med k-kn och träffar k på river..

3:

q-q mot a-a (varför alltid någon idiot som har högre par)

4: q-4 suited, q-4 kommer på bordet och den andra killen satt på 4-4..


( det värsta är även att när man gjort en all in och man har % att vinna typ, 90/10 så får man känslan att nej fan han vinner och så gör han det ) detta har upprepats ett par ex antal gånger.. antar att jag också är lite förbannad och dålig förlorare men det är fan inte poker på svenskaspel.